SLEUR elkaar erdoorheen

De afgelopen maanden heeft onze jongerencommunity hard gewerkt aan hun eigen campagne. Deze staat helemaal in het teken van Corona en hoe dit ons dagelijks leven heeft beïnvloed.

SLEUR elkaar erdoorheen speelt in op de actualiteit en is een boodschap van de jongeren aan jonge Amsterdammers. Zij roepen op om elkaar uit de ‘coronasleur te sleuren’. Om uit je homogene bubbel te komen, elkaar weer te ontmoeten en samen vooruit te kijken. De jongeren geven de sleur waarin zij sinds corona zitten, hiermee een positieve draai.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Het beeldmerk wat ontworpen is tijdens dit project

Voor de campagne ontwierpen ze samen met kunstenaars een logo en huisstijl, schreven een muziektrack, namen een videoclip op en bedachten een social mediacampagne. In de educatieruinmte van het museum is een presentatie ingericht over de campagne. Ook is er een korte making-of film te zien, die het werkproces van de jongeren in beeld brengt. In de komende maanden werken zij met elkaar in deze ruimte om hun boodschap te verspreiden in de stad.

Volg hen op Instagram

De campagne is ontwikkeld door jongeren die deelnemen aan het educatieproject Voices of Tolerance. In dit project, dat zich richt op het bevorderen van een inclusieve samenleving, geeft het museum een podium aan scholieren om zich uit te spreken over thema’s als tolerantie, vrijheid en (religieuze) diversiteit.

Het beeldmerk en de huisstijl in ontwikkeling

Deze campagne is mede mogelijk gemaakt dankzij de bijdrage van Amsterdams Fonds voor de Kunst, Fonds 21, VSBfonds en Gemeente Amsterdam.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

PARTNERS & SPONSOREN • Amsterdams Fonds voor de Kunst • Kickstart Cultuur Fonds • Fonds 21 • Katholieke Stichting ter Bevordering van Welzijnswerk • Vereniging Rembrandt • Unesco • Nieuw Leven Facility Groep • VTW Amsterdam • Prins Bernhard Cultuurfonds • VSB-fonds • Gemeente Amsterdam • C.S. Oolgaardtstichting •